OFERTA LICENCJI z dnia 12.08.2020 (składanie ofert bezterminowo)
Tarcza hamulcowa
Dzięki zastosowaniu rozwiązania według wynalazku tarczy z rowkiem lub otworami na powierzchni ciernej wzdłuż spirali Archimedesa uzyskano następujące efekty techniczno-ekonomiczne względem innych konkurencyjnych rozwiązań:
- stabilny (płaski) przebieg chwilowego współczynnika tarcia w funkcji czasu hamowania,
- w porównaniu z klasycznymi rozwiązaniami powierzchni ciernych tarcz hamulcowych, nacięcia lub nawiercenia w kształcie linii spiralnej powodują stabilny proces hamowania charakteryzujący się niezmienną wartością opóźnienia hamowania od początku hamowania aż do zatrzymania,
- usuwanie produktów zużycia tworzących warstwę trzecią z materiału ciernego oraz z tarczy hamulcowej tworzącej nalepy na okładzinach ciernych,
- obniżenie średniej temperatury tarczy hamulcowej ze względu na większą powierzchnie wymiany ciepła,
- najniższe zużycie okładzin ciernych względem innych rozwiązań tarcz hamulcowych z nacięciami lub nawierceniami na powierzchni ciernych tarcz hamulcowych. W przypadku tarczy z rowkiem spiralnym, zużycie materiału ciernego jest na zbliżonym poziomie co dla tarcz bez perforacji.
Tarcza hamulcowa zarówno dla zastosowań kolejowych jak i samochodowych przeszła z wynikiem pozytywnym stanowiskowe badania odzwierciedlające rzeczywiste warunki pracy. Badania zostały przeprowadzone na dwóch bezwładnościowych certyfikowanych stanowiskach hamulcowych zgodnie z przyjętymi programami badawczymi.
Opis patentowy: https://ewyszukiwarka.pue.uprp.gov.pl/search/pwp-details/P.418361?lng=pl